Моят ден: Разбуждане

Поради засилен интерес към статията, в която ви разказах как в общи линии минава денят ми откъм хранене, спорт и разни други хитрини и неща, които спазвам, реших да продължа темата. Ще следвам линията на предишния текст и ще ви разказвам поетапно и с повече подробности за всеки „стадий“ на моите дни, основен център, на които, е номкането. Естествено, започваме с разбуждането. 

Смело мога да кажа, че аз съм от изчезващия вид „morning person“. Разбирайте, че без никакъв проблем се будя рано, дори често твърде рано. Не обичам да се излежавам и обикновено няколко минути след отваряне на очите съм станала. Също така, не употребявам аларма, освен в много крайни случаи, като полет в 6:00 сутринта. Тъй като съм доста организиран човек, граничещ с control freak, сутрините са времето ми за мен, когато отделям 2 часа за себе си. И така, будя се и ставам.

Докато мия зъбите си с утра high tech четката ми с ултразвук (друга моя мания – чисти зъби), пускам каната за затопляне на вода. Изпивам чаша топла вода и започвам да бродя из дома ми в оправяне на легло, миене на чинии и събиране на пране. Просто се намирам на работа, докато мине малко време между водата и кафето. Във нея не слагам лимон, джинджифил или подобни производни. Пробвала съм, не намирам никаква полза и/или разлика. Продължавам с още 1-2 чаши вода (вече не е нужно да е топла), докато направя кафето и закуската си.

Както ви споделих, първото кафе за деня си пия с мляко, мед и канела. Млякото е ядково или соево, а медът – задължително домашен. От него си хапвам и една две лъжици, защото го обожавам, а и имам нужда от нещо сладко, с което да започне деня ми. Напоследък имам два фаворита от алтернативите на прясното мляко:

Първото е лешниково и го намирам в ЗОЯ.бг, а второто – ориз и бадем. Има го в BILLA. И двете са ми толкова вкусни, че често ги пия просто така, защото са леко сладки и много приятни. Едновременно с това са достатъчно гъсти, а не полупрозрачни, както повечето такива напитки.

Кафето си пия аааадски бавно. Доста често го нося в офиса в термо чаша и го пия до към обяд.

Закуската е любимата ми част. Закусвам мюсли от повече от 5 години и като цяло съм привърженик на сладката закуска. Никога не съм можела да ям яйца с бекон по това време на денонощието. Причината да не ми омръзва е, че постоянно го разнообразявам с различни добавки. Винаги го комбинирам с кисело мляко, като любимото ми е Боженци 2%. Когато намеря козе, задължително си купувам, но то е доста по-трудно за издирване, а и го няма целогодишно. Знам също, че няма да се понрави на доста голям процент от популацията, но аз обичам. Като казвам мюсли, не разбирайте някое от подсладените, ултра-мега хрупкави такива. Избирам възможно най-чистото, като понякога взимам и БИО, но цената е малко трудна за преглъщане и това не се случва често. Позлвам го за основа, която надграждам с различни комбинации от сушени плодове, ядки, тахан, счукани какаови зърна, кокосов чипс, чиа, бисквити, шоколад и пресни плодове. Добавям и лъжица сладост, която идва от мед или някое домашно сладко, с което съм се сдобила. Една от най-любимите ми комбинации е следната:

  • шепа мюсли
  • 1/2 намачкан банан
  • 8-10 пресни малини
  • шепа сурови ядки
  • 1 с.л. счукани какаови зърна
  • 1 с.л. чиа
  • 1-2 ч. л. сироп от сладко от зелени смокини

Когато искам всичко да е предварително забъркано, прибягвам до гранола. Гранолата, сама по себе си, е смес от овесени ядки с плодове, ядки, мазнина и подсладител. Понякога се пече, но аз просто смесвам всичко и го слагам в хладилника. Отделно запичам само ядките в нея, защото ги обичам две, три идеи по-препечени от нормалното. Напоследък се пристрастих към приготвянето й, защото това е сигурен начин закуската да е точно по вкуса ми, а и си спестявам част от бъркането сутрин. Всеки път добавям различни сушени плодове, като любимата ми е с череши и боровинки. Слагам и фъстъчено масло, кокосово масло и мед. Единствената, която понякога купувам от магазина, е тази:

Подсладена е само с хубави неща и като цяло не съдържа никакви Е-та, а е пълна с полезности, като ленено семе, кокосово масло и други. И е сууупер вкусна. Чудесен избор е, ако не ви се занимава с „готвене“, а ако сте ентусиасти – има безброй рецепти в интернет, с които можете да експериментирате и да намерите своята любима.

Та така, приготвям купичка със закуска, за да е готова за по-късно, и сядам пред телевизора, за да се информирам за случващото се по света и у нас, да преровя социалните мрежи, да подготвя пост за What to nom? и да почета малко безполезна информация. Това обикновено трае 40 минути до час, след което съм достатъчно жива, за да потренирам.

Спортът е доста важна част от живота ми. Преди 6-7 години не беше, но се оказа, че имам проблем с един прешлен на кръста и решението за него е само движение. Така започнах първо с тичане, което прерастна в бокс (около година и половина). След като треньора ми реши да ме подготвя за същиснки спаринг реших, че е време да се откажа и се пренасочих към кросфит и кондиционни тренировки. От там нататък – различни зали, различен подход към този тип тренировки, но един основен плюс – тренирате цялото си тяло и това не отнема часове от деня ви. Не съм фен на фитнеса като цяло. Не обичам да прекарвам време в монотонно „блъскане за крака“ или нещо от сорта. Движа се, за да се чувствам добре и тонизирана и искам това да се случва бързо и да не ми доскучава. А резултатите според мен са повече от добри. Единственото, което избягвам, са тежестите. Знам, че ще се появят десетки инструктори, които ще ме убеждават, как те не правят тялото мъжко и са ключа към горенето на мазнини и т.н., но за мен просто не работят. Натоварват ме излишно, изнервям се, а краката ми стават като на щангист. Не е за мен.

С годините натрупах завиден набор от упражнения и в един момент започнах да правя тренировките си сама вкъщи или навън, когато времето позволява. Основното, което спазвам, е да редувам мускулните групи, да добавям малко кардио и да разнообразявам. Тренировките ми рядко надвишават 30 минути и напоследък са сутрешни. С часовия диапазон съм на периоди – в момента ми е идеално да го правя сутрин преди работа, но доста дълго време спортувах вечер на стадиона. Хубавото на този тип тренировки е, че можете да ги правите навсякъде – хотелската стая, плажа или планината. Трябват ви само удобни маратонки и по желание въже за скачане или някой друг ластик за допълнително натоварване. Спортувам почти всеки ден, като поне два дни от седмицата включвам и йога или пилатес, които са чудесни за разтягане. Намерила съм няколко канала в YouTube, които редовно използвам:

  • Любим за йога и пилатес ми е Boho Beautiful – има както по-интензивни тренировки, така и много лежерна йога. От някои от видеата за корем съм имала сериозни мускулни трески.
  • За останалите си тренировки напоследък ползвам основно Runtastic Fitness, където има супер селекция от такива за цяло тяло, кардио или отделни мускулни групи. Всички са супер бързи, но с много добро натоварване. Комбинирам няколко, за да събера около 20-30 минути спорт и съм готова.

Та така, както казах – 30-тина минути спорт. След това е време да се насладя на приготвената закуска. Това е и времето, в което гледам различни кулинарни предавания. Фен съм на Food Network, но гледам и много от сериалите в Netflix, като Somebody Feed Phil, Chef’s Table и Ugly Delicious. След като хапна взимам душ, оправям се за работа и изхвърчам. Последните две сумарно продължават около 7 минути. Доста нетипично за жена, но се гордея с това си качество. Реално ставам в 6:30-7:00, въпреки че живея на 6 минути пеша от офиса, защото имам нужда от тези два часа време за мен сутрин.

Държа да отбележа, че цялата тази информация далеч не означава, че не се глезя с палачинки, гофрети, козунак и всичко подобно познато на човечеството, което се счита за бленувана закуска. Просто е по-рядко и за по-специални сутрини. Както и когато пътувам и в близост имам място с разкошни предложения, като например Estrella в Солун.

Надявам се ви е било интересно да прекарате една сутрин с мен. Ако все още искате да сте ми приятели и не съм успяла да ви уплаша със странности, ще се видим следващия път на обяд.

Винаги номкаща,

Н.